Min allerførste kunde var en forening. De søgte en administrativ hjælp, som tovholder, til at passe hele foreningen. Det var ikke nogen let opgave for mig at starte op med, som ny freelancer.
Jeg skulle sørge for at medlemslisten var ajourført, betale regninger, lave regnskab, indkalde til arrangementer via MailChimp, deltage som referent til bestyrelsesmøder, holde styr på alle arrangementer, lave opslag på hjemmeside, og være med til at og udvikle en hel ny hjemmeside til foreningen.
At være administrator hos en forening er meget anderledes, end at arbejde for andre kunder. Som regel har medlemmer af foreningen en fuldtidsstilling ved siden af, så det er meget travle personer, der bruger deres fritid på foreningen.
Foreningen har også andre formål, dvs. det ikke handler om vækst og at tjene penge, men mere om at få flere medlemmer og få flere deltagere til arrangementer. Målsætningen for foreningen er at gøre en forskel, at komme ud med et budskab.
At være administrator i en forening er både mere krævende, men også ret spændende, fordi man får lov til at lave lidt at det hele. Man får ret hurtigt en hel unik indsigt i hele foreningen, og lærer bestyrelsesmedlemmerne godt at kende. Man skal sørge for at e-mails bliver besvaret, regninger ikke ligger ubetalt hen, medlemslisten er vigtig at holde up-to-date, også er der hele arrangementsdelen. Det er vigtigt at alle detaljer er på plads, og det hele bare spiller!
En virtuel assistent er det oplagte valg, hvis du har en forening og har brug for at få styr på hele administrationen. Med en freelancer er der nemlig ingen binding, ansættelse eller nogen fast aftale om timeantal.
Kontakt mig, hvis du har lyst til at høre mere, om hvordan vi kan rydde op i din forenings administration!