Det har været et travlt første halvår 2023 for min lille virksomhed.
Ved årsskiftet fik jeg et par nye spændende kunder, hvor jeg fik mulighed for at arbejde med mine absolut yndlingsopgaver, nemlig salg, synlighed og PA-opgaver, også har jeg lært hel ny software at kende. Thinkific og InDesign.
Thinkific er en onlineplatform til onlinekurser, som virkelig kan anbefales. Det tager ikke lang tid at lære, og det er supersmart og brugervenligt.
InDesign måtte jeg tage mig tid til at lære at kende, fordi jeg selv har lavet alt det grafiske arbejde i min anden børnebog, som også er udkommet her i første halvdel af 2023…link til bogen….ja, jeg har haft travlt.
Både når det gælder bogsalg og vækst i en virksomhed, er synlighed en af vigtigste ting at fastholde og pleje. For uden synlighed, kan din bog være god, men hvis ingen ved den findes, sælges den ikke.
Og hvis du gerne vil vækste din virksomhed, skal målgruppen jo vide, at du findes.
Jo mere synlig din virksomhed er, desto flere forretningsmuligheder og samarbejder kan du potentielt tiltrække. Andre virksomheder og influencere vil være mere tilbøjelige til at samarbejde med dig, når de ser dig som en relevant og synlig aktør i din branche.
Synlighed åbner døren for potentielle partnerskaber og samarbejder, der kan styrke din virksomhed.
Men synlighed er mange ting. Det er jo både google ads, kold kanvas, opslag på LinkedIn, hvor man deler ud af sin viden, Facebook grupper, Instragram og TikTok – og meget andet.
Så hvor skal man starte henne – og på hvilke platforme?
Det er vigtigt at man bruger tid på en grundig analysere af målgruppen, som man ønsker at tiltrække. Hvor findes din målgruppe – for der er stor forskel på brugere på LinkedIn vs. TikTok.
Til mine børne og ungdomsbøger er TikTok det bedste, og Facebook reels er lige nu supereffektivt til at få et opslag til at nå række ud til over tusind brugere på ingen tid.
Men synlighed handler om mere. En stærk synlighed skaber langsigtet værdi for din virksomhed. Når du bliver et genkendeligt brand og opbygger en loyale kundebase, bliver det lettere at fastholde eksisterende kunder og tiltrække nye.
Synlighed er en investering i din virksomheds fremtidige succes og bæredygtighed, og det er derfor vigtigt at være til stede på flere platforme, og ikke kun den primære, for det handler om at vækste din virksomheds brand.
Samlet set er synlighed vigtig, fordi det hjælper med at øge din kundebase, differentiere dig fra konkurrenterne, opbygge tillid og troværdighed, åbne døren for nye muligheder og skabe langsigtet værdi for din virksomhed.
Ved at prioritere synlighed kan du øge dine chancer for at opnå succes som en lille virksomhed.
Så få det sat i system, og har du ikke tid, så find en virtuel assistent 😊 eller brug ChatGPT til at hjælpe med idéer til content. Lav en plan, og lær din målgruppe at kende.
Jeg har lige lavet lidt synlighed med denne artikel, hvor jeg både har nævnt AdminHelp og mit forlag BruusBooks, for synlighed er nemlig også noget som jeg har måtte minde mig selv om, for der er mange opgaver, som soloselvstændig.
Men nu er det sommer, og tid til at tænke nyt, lave planer for det næste halvår. Jeg glæder mig til at udvikle mig, og rykke mig, sammen med min skønne kunder!
Har du lyst til en onlinesnak om salg og synlighed – så book mig gerne!